Opløs gær i det lunkne vand.
Lun mælk og smør sammen til smørret er smeltet.
Afkøl det til det er lunkent.
Kom mælk, smør, græskarpure, sukker, kanel, koriander, cayennepeber og salt i en skål.
Tilsæt hvedemel lidt af gangen mens dejen æltes.
Ælt dejen til den slipper skålens sider og er smidig - det tager ca. 7 minutter ved mediumhastighed på en røremaskine (ca. 12 minutters æltning i hånden).
Dæk skålen til med et viskestykke og lad dejen hæve ca. 1,5 time - til dobbelt størrelse.
Kom dejen ud på et meldrysset bord og del den i 16 stykker.
Rul stykkerne til boller og tryk dem let flade.
Klip med en saks 8 snit - ca. 1,5 cm ind i bollen hele vejen rundt. Midten skal stadigvæk være hel.
Læg brødene på 2 bageplader med bagepapir.
Dæk bagepladerne til med to viskestykker og lad brødene efterhæve ca. 30 minutter.
Stik med en træpind eller anden rund genstand et hul i midten af hvert brød, så der bliver plads til en stilk.
Pensl brødene med smeltet smør.
Bag brødene midt i ovnen ved 200 grader (over-/undervarme) i ca. 15-20 minutter - til brødene er gennembagte og gyldne.
Tag dem ud og lad dem afkøle på en bagerist.
Stik en nellike ned i hvert hul, så græskarbrødene får en stilk.