Skrab kornene ud af vaniljestangen og bland dem med 1 spsk sukker, så kornene bliver adskilt.
Kom hvedemel i en skål.
Skær smørret i tern og smuldr det i melet.
Tilsæt mandler, vaniljesukkeret, sukker og æg.
Saml dejen - den skal ikke æltes, kun lige samles.
Pak dejen ind i film og kom den i køleskabet i min. 30 minutter.
Tag dejen ud.
Bruger du en kødhakker, så kom klumper af dej ned og kør vaniljekranse-stænger ud. Del dem og form til kranse.
Ingen kødhakker? Rul dejen til stænger, del og form til kranse. Tryk enderne godt sammen.
Læg vaniljekransene på en bageplade med bagepapir.
Bag vaniljekransene ved 200 grader i ca. 7-9 minutter.
Afkøl på en rist.
Opbevar i luftæt boks.